Uncategorized

Marketing és SEO tippek szállásadóknak

A keresőoptimalizálás és a marketing összefonódása által a szálláshelyek forgalma jelentősen megnövelhető. A legjobb módszerek általában a legegyszerűbbek. Ügyeljünk a jó minőségre, de ne essünk túlzásokba, tervezzük meg a marketingünk lépéseit.

A szálláshelyek általában szezonális forgalomnövekedésre számítanak, és a piac nagy része elsősorban a nyári hónapokra próbál akciózni, vagy valamilyen csábító ajánlattal magához vonzani az érdeklődőket. Létezik azonban egy módszer, amivel a kezdeti energiabefektetés után, fokozatosan növelhetjük az érdeklődőink számát.

A keresőoptimalizálás és a marketing több ponton is összekapcsolódik, de az egész folyamatot érdemes a weboldal felkészítésénél kezdeni (tulajdonképpen hívhatjuk ezt technikai SEO-nak is, attól függően milyen készültségi fokon áll a weboldal)

Egyszerű kezelhetőség

Készüljünk rá, hogy a weboldal látogatói elsősorban informálódni szeretnének majd a weboldalon keresztül. Ezért a legfontosabb lépés, ami végigkíséri az egész felkészítési folyamatot, a weboldal kezelhetőségének kérdése. A menüpontokat logikusan építsük fel, ha a látogatónak felmerül valamilyen kérdése gyorsan el tudja érni a kapcsolatfelvételre alkalmas felületeket, vagy a telefonszámokat. Ne feledjük, hogy ez már egy kapcsolatfelvétel, amit ügyes stratégiával hasznunkra fordíthatunk.

Lényeges még hogy legyen Foglalásra szolgáló űrlapunk, de tegyük lehetővé a telefonon történő foglalást is. Így megkönnyítjük a választást azok előtt akik még nem bíznak az online felületekben. Ha nincs recepciónk napi 24 órában, érdemes lehet jelezni azt is mikor hívhatnak a leendő vendégek. A Foglalási űrlap és a telefonszám legyen mindenhonnan elérhető. Ne engedjük meg, hogy a döntésre jutott felhasználó az miatt nem foglalja le a szobát, mert nem találja a módját.

Képek és minőség

Szálláshelyek esetén fontos a szobák és a környék bemutatása vizuális eszközökkel. Legyen ez az eszköz akár képgaléria, vagy videóanyag ügyelnünk kell pár dologra.

Az egyszerűség kedvéért a képgaléria helyes használatát elemzem ki, de az elvek alkalmazhatóak bármilyen más médiára is. Törekedjünk a minőségre, kerüljük a homályos, zavaros képek használatát, hiszen ez negatív befolyást kelthet a látogatóban. Ugyanakkor, mivel egy webes megjelenítőről beszélünk kerülnünk kell a túl nagy fájlméretet. Meg kell találnunk azt a módszert, ami a magas minőséget sugall, de ugyanakkor nem gátolja a megjelenítést sem.

szallas-marketing-seo

Ugyanitt említeném meg az oldalak betöltődési sebességét, amit nagyban befolyásol a média. Nem engedhetjük meg magunknak azt a könnyelműséget, hogy a weboldalunk betöltési ideje 3-4 másodperc fölé emelkedjen. A legtöbb esetben ennek akadálya pont a rengeteg feleslegesen nagy fájlméretű képi anyag.

Másik szempont amit a képgaléria létrehozása során szem előtt kell tartani, az az, hogy a képi megjelenítés csak egy eszköz a szállásadó kezében, ne ez legyen a központban, csak maradjon csak egy opció. A képek segítségével ugyan könnyen fel lehet kelteni az érdeklődést, de a keresőből már eleve olyanokat hozhatunk be az oldalra akinek már szándékában áll a szálláshelyfoglalás, azonban még nem talált megfelelőt.

Ahhoz mi legyünk a legjobb döntés számára, ahhoz először esélyt kell adni neki rá hogy egyáltalán megtaláljon.

Miből lesz a cserebogár?

Nézzük hogyan is működik az érdeklődő! Tegyük fel Béla el akarja vinni a családját egy kéthetes nyaralásra, egy kellemes helyre. Az igényeinek tökéletesen megfelelne a Te szálláshelyed, azonban ezt ő még nem tudhatja. Béla valószínűleg először rá fog keresni a számára megfelelő szálláshelyre. Ha az ajánlatod megjelenik előtte, és még fel is kelti az érdeklődését meg fogja nézni az oldalad.

Az oldal viszonylag gyorsan betöltődik előtte és, ez nagyon fontos, az érkezési oldalán (landing-page) a számára releváns információt kapja. Részletes leírást lát a szolgáltatásokról, és természetesen a hívószavát is felismeri az oldalon. Kíváncsivá válik és megnézi a számára szimpatikus szállás képeit.

Álljunk meg itt egy pillanatra! A képgaléria tehát, mint itt látjuk csak eszköz, arra szolgál, hogy plusz információt tudjunk adni általa. Béla nem képeket akart nézegetni, hanem szálláshelyet keresett! A képek viszont jól jöttek mikor már valóban érdekli a foglalás gondolata.

Béla tehát megtekintette a képeket, és valószínűleg keres még valamilyen információt az árakról, ha minden tetszik neki elindítja a rendelést. Itt nagyon gyorsan elveszíthetjük azonban a figyelmet. Ha a foglalási űrlap túl bonyolult, ha nem működik megfelelően, vagy ha nehezen lehet rátalálni, ugye tisztán látszik, hogy elúszott a megrendelés.

Érdemes tehát megtervezni a folyamatot. Egy valódi marketingtölcsér persze ennél bonyolultabb is lehet, és a szolgáltatások jellege nagy mértékben befolyásolja a lépéseket. A lényeg azonban ugyanaz marad. A látogatók érdeklődésének jelentős forrása lehet a keresőből érkező látogató.

Hogyan kerüljön a szálláshely a keresőbe?

Térjünk vissza a korábban említett tévhithez, vagyis a képgaléria misztériumához. A képek ugyan remek eszközök azonban a keresőforgalmunk nagy részét nem ennek köszönhetjük. A képek elemzése a technikai fejlettség ellenére is gyerekcipőben jár. Ahhoz hogy egy szálláshely rangos pozícióba kerüljön a keresőkben szüksége lesz tehát valamire, amit a kereső is ért, illetve a látogató is hasznosíthat.

Ez a szöveges tartalom. A lehetőségek tárháza végtelen. Egy szálláshely is indíthat blogot, készíthet részletes szobaleírásokat, részletezheti a szolgáltatásait. Azt azonban érdemes szem előtt tartani, hogy a tartalommarketing korát éljük, tehát nem elegendő pár összefüggéstelen kulcsszavakkal halmozott szöveg. A verseny a látogatók figyelméért, különösen a szálláshelyek piacán óriási. Az nyer aki értékesebb tartalmat képes előállítani. A kulcsszó itt a kreativitás!

Tartalom népszerűsítés is fontos

Ahhoz, hogy a Google kereső értékesnek találja a weboldalunk tartalmait nem csak meg megjelenniek kell a weboldalunkon ha nem azt minél szélesebb körben terjeszteni. Erre két kiváló módszert érdemes végezni az egyik amit linképítésnek hív a SEO szakma. Ezzel mint egy-egy szavaztatott kaphatunk értékes webhelyekről ami a Google rangsorolási tényezői közül akár 40%-át is jelentheti, így ez eléggé fontos ahhoz, hogy ne hagyjuk figyelmen kívül. És a közösségi média ami leginkább a Facebook-ot jelenti és a YouTube videókat amikkel akár több látogatóhoz tudunk eljutni, mint a Google keresőn keresztül. Ezért is éri meg a Facebook-n hirdetni webhelyünket, szállásunk weboldalát.